lördag 1 december 2012

Extra mil

I veckor har jag sett fram emot det som nalkades denna lördag. En uppgift jag till glädje äntligen vågade utföra. I god tid begav jag mig iväg de mil som resan krävde. Mitt lokalsinne har i alla tider varit tillräckligt gott för att hitta mig fram överallt. Nu gjorde jag misstaget att lita på dagens teknik, min telefon. GPS:en skulle få guida mig till plats.

Nästan framme märker jag att min internetuppkoppling till denna enhet hade totalhavererat. GPS:en fungerade men min karta visade inget annat än ett mycket blurrigt gytter av pixlar. Jag var vilse. Jag lyckades köra ifrån en mycket stor stad helt obemärkt! För sent upptäcker jag vart jag är och missar min utsatta tid. De pengar jag lagt ner gick till spillo, för att inte tala om den bensin jag nyss betalat. I upplösningstillstånd inser jag fakta och bittert vänder jag tillbaka. Min enda mat idag har varit det som chokladkalendern erbjuder. Nu fyller jag min kropp med stora mängder koffein och förväntar en kollaps av det centrala nervsystemet inom en snar framtid.

Lyssnar på Johnny Cashs version av Hurt och varje ord känns som en pisksnärt. Idag är jag emo...inga bilder för allmänheten.

I hurt myself today To see if I still feel 
I focus on the pain The only thing that's real  
The needle tears a hole The old familiar sting  
Try to kill it all away But I remember everything 
 
What have I become My sweetest friend 

Everyone I know goes away In the end  
And you could have it all My empire of dirt 
I will let you down I will make you hurt

I wear this crown of thorns Upon my liar's chair  

Full of broken thoughts I cannot repair  
Beneath the stains of time The feelings disappear 
You are someone else I am still right here
 

What have I become My sweetest friend  
Everyone I know goes away In the end  
And you could have it all My empire of dirt
I will let you down I will make you hurt
If I could start again A million miles away  

I would keep myself I would find a way

Tills i morgon ska jag morska upp mig men jag väntar spänt på hur Gud ska lyckas sabba ännu en dag.

Ska försöka utföra ett benpass men är övertygad om att energin i 20 gram choklad inte kommer räcka långt.

Ska i fortsättningen enbart skriva om träning och roliga händelser för att inte tappa publik men behövde tjata av mig. Ett steg i taget säger dom, men vart fan riktar man fötterna!

Ha en trevlig lördag

//David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar