söndag 2 december 2012

Spiror - (Update!)

Ni har plågats med diverse bilder på min överkropp men tänkte ni nu skulle få en chans att bedöma mina spiror. Dessa två köttstycken har inte blivit hälften så tränade som resten av kroppen. De släpar rejält. Anledningen är att jag har problem att jogga om jag tränar dem för mycket. Var så goda:


Ett tips till alla ni som tränar. Fuska INTE med ben. Det är den muskelgrupp ni vill vara starka i, tro mig!

Har precis genomfört ett benpass. Det var mycket enkelt:
- 6 set 8 reps på 100 kg

Bilden är dock tagen innan. Sitter och tränar handleder samtidigt som detta skrivs. Har dessutom vandrat en timme idag. Tänkte ta en timmes promenad till.

Var bjuden på julbord idag men tyvärr lyste hungern med sin frånvaro och jag hade ingen lust att äta idag heller...så tog en extra kopp kaffe. Måste dra ner på denna konsumtion. Njurarna hugger lite titt som tätt vilket jag misstänker vara en dålig sak.

Nu klämde jag ett fint rep med CoC nr 3! Verkar som min krosstyrka är på väg tillbaka. Får se om jag får säga hej till Magnus Samuelsson tills nästa år om jag inte lyckas sabba mina händer tills dess.

In med lite Bcaa och proteinpulver sen en lång kall promenad senare. Tänkte ta en redigt ännu längre promenad i morgon bitti. Förhoppningsvis så händer det mycket denna vecka så till fredag kanske jag kan lägga ut en bild hur min dagsform ser ut. Har ovanligt lite i skolan denna vecka så tristessen håller på att strypa mig! Om jag inte minns fel är jag ledig 2 dagar så ska försöka banka ut lite skräp ur hjärnan och in med nytt.

Har bestämt mig för att köpa ett par skridskor och skidor! Två sporter som är sjukt tråkiga att titta på (skidor kan vara okej) men riktigt kul att utföra. Ska bara bråka klart med CSN. De påstår jag tjänat för mycket men jag vill då fan påstå att jag tjänat alldeles för lite!!!!

Kanske kommer en update senare.

Update - Blev en ganska lång runda ikväll. Ungefär en timmes promenad. Hungrig som ett djur käkade jag följande (tror inte du hittar så mycket nyttigare att trycka i sig):



- 1 Knäckebröd
- 100 gram gravad lax
- 250 gram kvarg med fun light
- 1 apelsin
- 3 dl mjölk med en skopa proteinpulver

Mätt blir man, ca 600 kcal med 60 gram protein. Nyttiga fetter och fullvärdigt protein tillsammans med lite fibrer och vitaminer.

För er som är intresserade så kommer Pepsi lansera en ny cola som innehåller dextrin. De hävdar att denna dryck skulle minska upptaget av fett i maten. Läser man dock lite på internet så kommer man fram till att dextrin ökar mättnadskänslan vilket leder till minskat intag av föda. Det verkar inte helt klarlagt. Dextrin kan även köpas på apoteket. Själv skulle jag undvika att dricka den pga vi, trott eller ej, behöver fett! Vi tillgodoser oss vitaminer som A och D via fett samt att hormonproduktionen påverkas av vårat fettintag.

Träna lugnt
/David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar