onsdag 12 december 2012

Onsdag eftermiddag

Efter mycket tjat så släpper jag mitt recept på mina kokta ägg. De är rätt nytt så garanterar inte alltid samma resultat. Körde ett kok igår. Så här gjorde jag:

Recept: Riktigt, riktigt, riktigt hårdkokta ägg

1. Koka upp vatten. Glöm helst kastrullen och låt hälften av vattnet koka bort. Häll sedan i nytt och vänta tills de åter igen börjat koka.
2. Häll i äggen
3. Häll i äggtimer av plast
4. Gå och lägg dig...

Efter ett par timmar är det klart. Lätt som en plätt. En varningens finger bara. De är lite svårt att få bort den där brända äggtimer-plastdoften från köket samt att äggens kol-innehåll ökar markant. Jag rekommenderar egentligen att koka ägg på vanligt vis. Ps Ha en fungerande brandvarnare. Nu körde jag på 4:an så det blev bara massa rök men eld kan med all sannolikhet uppstå. Ds

Nu när ni vet vilken awesome cook jag är så meddelar jag att i morgon kommer formbilder! Ska iväg till MSB-gym, så passar på att få lite professionell hjälp med kameran. Jag förstår fortfarande inte vad vissa menade med "roliga bilder" vid de senaste formbilderna...va? Blev ingen styrketräning idag. Har sån sjuk träningsvärk i magen och jag har inte tränat mage...? Blev en joggingtur på 6 km följt av 1 km gång. Tänkte träna mage och handleder senare. Kanske avsluta med lite trappan, typ 300 så jag känner mig som en krigare.

Denna dag gjorde en total 180 graders vändning. Inget blev som jag planerat. Ett tag trodde jag att det var det värsta som kunde hände men sen funderade jag lite. De var nog inte så illa ändå. Ska köra ny taktik. Om jag håller båda händerna på hammaren kan jag fan inte slå mig på spiken!

Lycka till
David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar