måndag 3 december 2012

Ny chans

Inatt var jag helt övertygad om att min sista natt på jorden var kommen. Av någon anledning vaknade jag självmant, mådde bra ett par minuter. Sedan började jag må hejdlöst illa och fick springa till närmsta toalett. Vid dessa uppvaknanden och akuta språngmarscher brukar hjärtat dunka på för kung och fosterland, så brukar det vara för mig i alla fall. Nu slog hjärtat så långsamt och svagt att jag knappt kände aset. Något mer än 4 sekunder mellan varje slag, vilket ger mig en hjärtpuls på knappt 18 - 20 slag / min och det är lite även för en hjärtsjuk komapatient. Dessutom så svagt att jag fick vara blixtstilla för att ens känna de. I spegeln såg jag en kritvit individ kolla tillbaka, de var inte jag. Mina annars rosiga kinder var vita som döden. Släng dig i väggen Edward, du blev ägd. Med mobilen i handen, redo att slå 112 låg jag som förlamad under ett längre tid. Livet passerade i revy...och efter det accepterade jag glatt mitt öde och välkomnade herren. Men så får jag ju aldrig som jag vill och nu sitter jag här...Men kan villigt erkänna att detta var en mycket otrevlig händelse.

Åkte senare in till läkarstationen för kontroll, dom sa att jag inte hade något hjärta HAAAAhahaha....ja...men ska eventuellt åka in en sväng senare. Nästa gång kanske jag inte går levande ifrån situationen. De flesta av er vill nog påstå att jag tränar för mycket. Men då kan jag informera er om att jag tränat bra mycket värre under bra mycket kassare omständigheter. Detta var något annat...min lilla iskalla oljepump ville inte vara med. Vad som hände vet jag inte riktigt men jag har mina aningar. Jag vill inte dö på ett dass pga hjärtat inte vill slå. Mina framtidsvisioner om slutet involverar en mäkta lightsaber och ett episkt krig på Tatooine där jag offrar mig själv för min kära.

Med dessa ord kan jag meddela att jag kommer ta det lugnt ett par dagar, så även med bloggandet. Ni får gärna titta in och kolla om jag lyckats slänga ut något. Om hjärtat fortsätter slå, meddelar jag allmänheten när jag åter igen är redo för att plåga er! Den som lever får se... ;)

David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar