tisdag 4 december 2012

G.R.W.L.L

Idag vaknade jag dreglandes i tv-soffan där jag somnade igår. Tv:n var fortfarande påstängd och till nyhetsankarnas skrikande stämmor påbörjade jag en ny besynnerlig dag. När jag insåg att det inte fanns någon snara tillgänglig denna morgon heller fick jag besvära mig med att gå upp. Kom på att jag skulle kolla mitt blodsocker vid uppvaknande och satte mig ner för att göra så. Tyvärr finns inga stick-i-finger-saker kvar så jag får använda ett nålliknande tillhygge för att punktera min hud. Sakta för jag in änden. Jag känner hur huden brister mer och när gör de ONT, då vet jag att de är färdigt. Klart som fan ska batterierna vara dåliga i apparaten som ska ge mig glädjebeskeden. Efter lite trixande får jag igång enheten och måste åter igen sticka mig då den föregående hålet pluggats igen. När tårarna slutat rinna och blodet börjat forsa så påbörjar jag provet. MEN apparaten dör igen och jag ger upp.

Efter ett par hinkar kaffe känner jag mig redo för en morgonpromenad. Tar på mig kängorna och beger mig ut i skogen. En härlig promenad där snön strilade ner mellan trädkronorna. Detta toppades med att åka till Mönsterås vattenpalats för motionssim. De var ungefär tre kvartal sen jag sprattlade i en bassäng och borde gått ut lugnt. Men med avancerat hundsim, en stor portion ovett och ilska över "VARFÖR-ÄR-JAG-TRÖTT" tog jag mig igenom ca 100 längder vilket motsvarar ca 2.5 km. Efter denna lilla tur kan jag erkänna att jag aldrig varit mer kroppsligt trött. Det tog verkligen udden ur varje muskelfiber, härligt! Avslutar med att somna i bubbelpoolen.

Tänkte ta ytterligare en promenad snart följt av lite situps och klämmande på min grippers.

Bilderna jag tog idag blev inte lika bra som jag hoppats. Men ska man jämför med för ett par veckor sedan så går de framåt! Vet inte om det är jag som har sjukt höga krav men jag är långt ifrån mitt mål.

Oflexad och tydligen mycket allvarlig alternativt skitnödig:



Om ett par veckor förväntar jag mig mer linjer och konturer. De sista kilona gör MYCKET. Spänner man sig blir konturerna mer tydliga men de är pinsamt. Folk ska veta att jag tycker detta med att lägga ut bilder är mycket generande men förhoppningsvis bygger jag på min självkänsla! Lite mer sol bara så är jag redo för badtunnebeach 2012.

Om mitt arbete till skolan blir klart i tid så väntar ett speciellt projekt! Något jag velat göra i åratal. Berättar mer när det är klart.

Dagens citat: "Att vara nöjd med lite är svårt. Att vara nöjd med mycket är omöjligt". - Marie von Ebner-Eschenbach

Vänligen
David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar