måndag 10 december 2012

Måndag Update!!

Update

Lagom gutt tryck i blodflödet då fingrarna spontant spricker under träning :)



Märkte att jag tappat mycket vätska under helgen och rent spontant skulle jag vilja påstå att jag nästan är på samma toppform jag var sommaren 2011. Ordet "toppform" är väl kanske synd att säga men för mig är det stora framsteg. Ska försöka haffa mina gamla deffbilder om jag kommer åt dem senare. Midjemåttet låg på ca 84 cm och jag är så nära de 80 cm jag vill ha så nu finns ingen återvändo! Allt eller inget. Den 21:e lägger jag ut nya bilder.

När jag är framme så kommer nya mål sättas upp inom träningen. De är bland annat:

- 1 pullup med en arm. Känner du en enda person som kan göra de snyggt, säg till!
- 20 st chins. Behövs för att bli med i gladiatorerna. Kommer inte söka nu men man vet aldrig. 
- 4 st kreditkort-godkända CoC # 3 reps.
- 130 kg i bänkpress. Detta kan ta lite tid men det går undan så fort jag bara lägger manken till!
- 10 st fina reps med 120 kg i knäböj.
- 100 st armhävningar. Ingen luftjuckande teknik som vissa skrytsamma pojkar använder sig av för att visa sin omgivning hur bra dom är.
- Crosshold 1 minut med 15 kg. Jag har klarat det med 12 kg och de är mer än vad de använder i strongman i Sverige.
- Bötterums lyftesten ska upp. En 153 kg otymplig massiv bit som nöter sönder armarna på sekunder.

Dessa mål är satta till min födelsedag den 25 april!

Har även lite mål inom kondition. Men dessa kommer satsat mer på i sommar:

- 1 mil på 40 minuter. Mitt tidigare rekord är 41 min 59 sek i kuperat terräng.
- 80 st längder aka 2 km i simning på 40 minuter.

 Blev inte mycket sömn inatt. Vaknade självmant kl 9 och somnade inte från 4. Ska fila på ett nytt träningsschema som jag kommer dela med mig utav senare.

Ha de bra
David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar