söndag 9 december 2012

Söndag...åh söndag...

Vaknade skakig, svag och uttorkad på en soffa i Oskarshamn, alldeles för tidigt. Stabil som ett nyfött föl tar jag mig till närmsta vattenhål för intag av alkoholfri dryck. Funderar en stund på om jag verkligen inte är lite dum i huvudet. Att svepa två white russian precis innan stängingstid är inte och kommer aldrig vara en bra ide. Efter otaliga mängder kaffe och panodil känner jag att det är dags att bege mig hemåt. Sätter mig bakom ratten och inser snabbt att min körförmåga är markant försämrad. Garanterat olagligt smyger jag fram genom stadens gator, hyperventilerande för blidka magen från att inte lämna ifrån sig något innehåll. Efter smärtsamma mil kommer jag hem och lägger mig ynkligt i sängen tills mitt tillstånd ljusnade något.

Nu har jag precis varit hos min kusin som bjöd på tacos. Läget känns bättre, nästan bra. Halva jag är långt upp i de blå och resten ligger halvdöd på backen. Blir ingen träning idag. Inga underhållande texter eller bilder. Ni får hålla utkik i morgon kväll. Om jag mår bättre så ska jag in till Kalmar för att julhandla. Min kusin ska köra. Han har alla gånger vi åkt någonstans lyckas göra något mindre lämpligt. Sist höll han på att döda oss. Det var måttligt roande.

Helgen har varit ganska onyttig men välbehövlig. Den började lite tveksamt men avslutade bättre. Deffen pågår lite halvt fram tills jul. Undantag finns. Ska på bio och då ska det ner popcorn! (Men de är lugnt, jag brukar alltid lägga hälften utanför munnen, på golvet.) Min vikt igår morgon var 85 kg och midjemåttet 85 cm. Jag kanske nöjer mig här. Hört att de ser bra ut, och med en stor vördnad och respekt är jag tacksam.

Nu tar jag dagens sista kaffe och letar för fullt efter en borttappad countrylåt. Jag ska hitta den! Jag sluter mina ögon och lutar mig tillbaka. Trummar lätt med fingrarna till låtarna som framför sina symfonier. Något jag saknat tar form på mina läppar. Ett efterlängtat leende träder fram. Mitt gamla rätta jag börjar leta sig tillbaka :)

Ps. Min syster tog ett par bilder på mig och påstår att hon ska skicka in mig till en agentur. Vi får se om jag kommer med i nästa nummer av en ding ding värld eller djurnytt! Ds.

Ha en trevlig söndag så ses vi nästa vecka!

David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar