torsdag 6 december 2012

Workout

Tänkte dela med mig av mitt schema, både kost och träning. Här följer ett exempel på hur min träning ser ut just nu. Det svarta ingår i min allmänna träning och det rödmarkerade är under deff. Jag kommer inte gå in på hur många reps/set jag kör utan kommer bara nämna att jag tränar tungt (max 10 reps/set). Dessa scheman fungerar för mig och jag rekommenderar absolut inget att härma mig till punkt och pricka utan att rådfråga med en kostexpert innan!

Måndag:

- Morgonpromenad ca 40 min

- Styrketräning: Bröst och biceps 1 - 2 timmar

- Kvällspromenad ca 40 min

Tisdag:

- Morgonpromenad ca 40 min

- Simning ca 50 min alt jogga ca 50 min

Onsdag:

- Morgonpromenad ca 40 min

- Styrketräning: Rygg och triceps 1 - 2 timmar

- Kvällspromenad ca 40 min

Torsdag:

- Morgonpromenad ca 40 min

- Simning ca 50 min alt jogga ca 50 min

Fredag:

- Morgonpromenad ca 40 min

- Styrketräning: Ben och axlar 1 - 2 timmar

- Kvällspromenad ca 40 min

Lördag:

- Simning alt joggning alt crossfit ca 30 min

- Kvällspromenad ca 60 min

Söndag:

- Morgonpromenad ca 30 min

- Kvällspromenad ca 30 min

Utöver detta kan andra olika aktiviteter ske. Självklart spelar dagar i stort en roll för hur mycket jag förbränner. Sitter jag sitta mycket så brukar jag öka promenaderna och vice versa.

Kostschema (gårdagens):

Innan promenad: Bcaa + whey 80

Frukost: Gröt + tonfisk + whey 80 + mjölk

Innan träning: Bcaa

Efter träning: Mjölk + whey 80

Middag: Soppa + tonfisk + mjölk

Kvällsmål: Kvarg + hamburgare + broccoli + multivitamin + tee

Sedan hinkar jag i mig ca (ljuger inte) 15 - 20 koppar kaffe samt omega 3 i godtycklig mängd. Nu har jag inte skrivit exakt mängd kcal och protein osv men detta gav mig ca 2300 kcal och 200 gram protein. Så brukar det även se ut alla andra dagar.

Hoppas detta gett er en inblick i hur ett träningsupplägg kan se ut.

David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar