onsdag 5 december 2012

Onsdag

Odens dag idag. Alla dagar brukar ju i regel betyda något. Jag fick också en dag döpt efter mig, fet-tisdagen. De är sant. När jag var liten så ökade jag Sveriges medel-BMI markant. Vi låg långt före USA ett tag. Men just en tisdag så råkade jag trampa på en person som var högt uppsatt i de romerska ätterna och tronföljare av dem som skapade gregorianska kalendern. Foten blev totalt krossad och på sina ställen inte tjockare än någon tusendels millimeter. "ACK OCH VE DITT FETA BARN" sade han argsint. Indignerad börja han aga mina runda kinder. Han laddade för allt han orkade men min tjock hud stod emot snytingarna likt en bepansrad stridsvagn. Besegrad återvända han till sin boning, fast besluten att tukta mig för min obegripliga tyngd. Efter han tänkt länge och väl beslutade sig han för att ge mig denna dag. En dag som återkommer varje år i påminnelse om min förödelse. Som tröst fick jag, just denna dag, semlor i stora lass av min mor. De är därför vi äter semlor 47 dagar före påsk. Men nog om de.

Idag har jag hittat en ny träningsform som är både effektivare och mer lättillgängligt än mina promenader. Nämligen trappan! En mycket enformig syssla men den får min vanligtvis unkna kroppslukt att tiodubblas. Låter eventuellt som något horribelt tråkigt men med lite peppande harmonika som visslar en i öronen utför man detta enkelt. Körde 30 minuter idag på morgonen och tänkte ta ett par rundor ikväll med.

Övrigt har jag tränat rygg och triceps vid två olika tillfällen idag. Har även spelat innebandy men min insats för laget kan ifrågasättas. Trött efter ryggpasset gav jag en slående lik imitation av en staty. Likväl blev jag trött och försökte övertyga folk om att jag inte alls var utmattad utan eftersvettades på grund av gymmet. Gjorde en assist däremot. Fick en kantträff på bollen som åkte upp i taken, studsade på väggen och ner precis lagom framför en annan spelare som la in den i mål. "Precis enligt mina kalkyler" muttrade jag på väg till avbytarbåset.

Annars har det (som ni kanske märker...) varit en mycket händelselös dag. Finns inga roliga bilder eller historier att förtälja. Eller jo, jag har ett sjukt högt blodtryck! 150/110 i vila. De är ganska imponerande högt även för en person med "högt blodtryck". Hoppas mina blodkärl står emot trycket och inte brister likt en varmkorv i en bubblande gryta. Kan tillägga att jag behövde visa leg idag för att köpa en triss. Visserligen har jag rakat mig men...triss, va fan...kom igen. Kassörskan ville säkert bara veta vad jag heter...aaa, den kör vi på! (Dock tveksam då jag bar en lilarandig mössa tillsammans med en jacka från 1995)

Kommer eventuellt en update senare om något överraskande roligt händer. Fortsätter dagen i samma maner behöver gemene man inte vara alltför positiv. I morgon ska jag försöka skriva lite om de kosttillskott jag köpt. Dessa är BCAA, EAA, Kreatin, whey-80 och omega 3.

Stay tuned
David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar