måndag 15 juli 2013

Tisdag 16/7 2013

Jag kan inte låta bli att vara sentimental denna sena timme. Har blickat tillbaka i tiden och med facit i handen inser man hur mycket annorlunda man borde agerat. Även om jag är av vikingablod, född awesome, så gör vissa delar så ont att jag inte klarar av att tänka på dem. Jag är ingen elak person men tyvärr ignorant ibland. Men inget är förgäves då det lett mig till den plats jag står idag. Det kunde ha varit så mycket värre. Faktum är att jag är glad över allt när det kommer till kritan även om jag önskar av hela min själ att jag kunde nå dit jag är nu på ett annat vis. Att titta i backspegeln är ingen dum idé. Det lär en att inte åter igen göra samma misstag. Men som någon vis har sagt, det finns en anledning till att backspegeln är mycket mindre än framrutan. Nu blickar jag framåt och njuter av vad framtiden har att ge.

Men det är inte utan att jag fått lära mig att saker och ting i livet sällan är som man tror de är. Det gäller att se saker från olika perspektiv och inte ta något för givet. Inte för snabbt tror sig veta sanningen. Att respektera och lita på sin närvaro utan att vara naiv. Hålla en fin balans mellan kritik och acceptans. Ett evigt bollande.

Jag är relativt enkel. Har jag bara kärlek och mat så är jag hur lycklig som helst. Något jag är! Ser fram emot det som nalkas och skall se till att varje steg jag tar går framåt.





Älskar dig världens vackraste <3

Ha en trevlig afton
/David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar