onsdag 3 juli 2013

Onsdag rygg och biceps

Onsdag 3/7 2013 update med bilder om allt går bra

Mäktig är den värk som plågar mina bröst, även tricepsen har fått sin beskära del av stryk. Vilket såklart gillas! Idag var det ryggens tur att kriga. Lyckades även köra lite biceps som verkar ha återhämtat sig. Måndagspasset var följande:

Bänkpress:

Pyramiden (kg): 80, 85, 90, 95, 100, 105, 100, 95, 90, 90, 85, 85, 80

Bänkpress i maskin: 4 set av okänd vikt

Lutande flyes: Ett par set brändes av men biceps satte stopp

Sittande tricepscurl (kg): 15, 15, 17.5, 17.5, 20, 17.5, 17.5

Pusgdowns (kg): 30, 30, 30, 30

Dagens pass:

Marklyft (kg): 110, 130, 140, 150, 160, 170, 160, 150, 140, 140, 130, 130, 110

Chins (kroppsvikt + olika vikter): 5 set

Lastdrag (kg): 70, 75, 80, 85

Stångrodd (kg): 60, 70

Stångcurl (kg): 20, 40, 45, 50, 55, 60, 55, 50, 45, 40, 40, 40

Enarms bicepscurl lutande (kg): 15, 15, 15, 15

Kan säga att mina biceps är sket slut och jag har ärligt problem att dricka min lilla kopp kaffe här bredvid. Snacka om att man ökat träningsmängden men det verkar fungera fint för mig! Har lite problem med att sluta snusa. I måndags var jag helt snusfri, igår tog jag 4 st och idag har jag tagit 2 än så länge. I och för sig är väl detta ett bra steg frammåt men lite sur är jag på mig själv. Problemet är att min sömn har varit katastrofal så jag har inte haft orken att kriga mot detta begär. Imorgon och framåt i veckan ska jag försöka vara helt fri igen. Känner direkt hur mitt humör är bättre och jag känner mig mer social utan snus, eller om det är kaffet. Även om jag går på ett kcal underskott så känner jag hur jag går framåt i gymmet.

Maten har varit väldigt upp och ner. I måndags åt jag relativt lite men igår och idag har jag ökat något. Märker att jag nog skall äta lite mer och försöka röra mig mer. Men håller man sig bara borta från allt uppenbart onyttigt så brukar det gå åt rätt håll. Kanske inte nämnt anledningen till att jag slutar snusa för den delen? Inte för att det inte är gutt för de är de ;) Det kan vända en tråkig dag till något...mindre tråkigt men jag känner mig själv lite stressad i sociala sammanhang, detta troligtvis gå grund av nikotinet som stressar kroppen (som gör en pigg). Men detta ger i sin tur ökad mängd kortisol i kroppen vilket är nedbrytande och testosteronets antagonist. Mina största styrkeökningar sker i samband med att jag varit utan all form av -in som koffein, nikotin, urin osv. Med facit i handen så borde valet vara så lätt men tyvärr är nikotin en väldigt stark drog som håller greppen på en. Däremot är det oftast en social sak att ta en snus, som till kaffet, efter maten osv sånt man bara gör.

Igår var det planerat att ta en joggingrunda men jag var så hemskt trött då jag inte sov något mellan måndag och tisdag, att denna runda blev ersatt med en tupplur. I detta fall var nog tuppluren bra mycket nyttigare än en joggintur. Eftersom jag lider av ortorexi kan jag bli väldigt stressad och nedstämd av ett uteblivit pass. Men känner hur detta börjar gå över. Desto äldre man blir så lär man sig att se på saker annorlunda och uppskatta andra saker. Kanske låter klychigt men det är sant! Om jag orkar blir det i alla fall en tur imorgon.

I övrigt hinner jag nog inte mycket mer. Jobbar kväll ikväll och morgon i morgon så det är enbart hem och sova (om jag lyckas) för att upp att jobba igen. Det är egentligen bara en sak kvar som jag vill förbättre mig på och det är att träna med mina gamla goda grippers. Träningen uteblir oftast då jag vet med mig att jag redan är ganska stark där. Men varför inte satsa mer då och bli ännu starkare!? (Starkast till och med!!)

Hade planer i veckan att öva på mina instrument där hemma men tiden flyger iväg och saker kommer imellan. Får se om jag lyckas ta upp gitarren och dra ett par låter i helgen! Har för övrigt planer att göra något med grabbarna grus i LA. En buffe är nog inplanerad men mer än så vet jag inte för tillfället.

Saknar givetvis min älskling och tänker hela tiden på henne! Känns som hon varit borta i veckor. Kommer vara nervös att hämta henne på söndag. Blir jag alltid då vi inte setts på ett tag. Varför vet jag inte men det är en härlig känsla, som att träffa henne för första gången, hehe. Kanske inte riktigt så men på ett bra vis. Ska försöka bli lite solbrun om tillfället ges i helgen så jag inte ser ut som en eskimå gentemot henne.

Ikväll blir det nog att öva på teorin för mitt truckprov på fredag och att sköta hand om min anläggning. Får se om jag lyckas få tid över att skriva ett par rader ikväll. I annat fall få ni ha det så bra så hörs vi kanske i morgon å de då va.

Nu ska vi se. Sitter på mobilen och tänkte slänga upp några bilder. Har varit dålig med det. Ska gör ett försök nedan. Gott och blandat:



Ha en bra kväll
/David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar