onsdag 17 juli 2013

Onsdag 17/7 2013

"Vad kan man förvänta sig av en dag som börjar med att man måste stiga upp?" Halsen stretade emot när jag tog min första gäspning idag. Kändes som om små rakbland masserade gommen. Hela veckan har jag känt mig trött och idag var inget undantag. Fastän jag fått sova ut lämnar sömnen mycket över. Fick dra mig upp ur sängen och försöka göra någon nytta. Åt gröt med hallon och blåbär blandat med whey. Även lite makrill och vitamindryck gick ner. Därefter satte jag mig i solen ett par minuter. Därefter blev jag bara värre och värre. Men fastän mina krämpor tvingade jag mig till gymmet, vilket jag inte rekommenderar.

Väl på gymmet var uppvärmningen seg. Däremot gick mitt första set i marklyft bra. 150 kg X 4 som kändes lätt. Men följande set blev segare och segare. Resten av passet blev lamt och inget roligt att förtälja. Min kusin anlände i slutet och gjorde slut på min sista uns av lust att träna med sitt häcklande. Däremot är formen bra. Länge sedan jag var i sådan här god status. Nästan lite gladiator över mig snart (om ett par kilo). Nu märks det tydligare vilka muskelgrupper som måste prioriteras för att jag ska få en jämn fysik. Konstigt nog behöver jag mer massa på de muskelgrupper som jag faktiskt är starkast i. Har inte konditionstränat något denna vecka men av förståeliga skäl. Inte värt att bli sjuk nu. Men jag räknade nästan med lite förkylningar då en deff tär på immunförsvaret. Har inte ens motionerat något. Och inget blir det ikväll då jag börjar mitt morgonshift 05:45 i morgon bitti.

Ska försöka återhämta mig i morgon så jag kan klämma till med ett rejält benpass. På kvällen skall det svingas bägare med mina vapendragare i Kalmar. Ska på släktmiddag dagen efter så det blir till att dricka med måtta (försöka...). Nu blir det kaffe och uppiggande droger för att jag skall få något gjort. Tills vidare!

Ha en bra dag
/David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar