söndag 14 juli 2013

Söndag 14/7 2013

I min normalt sätt silverfärgade sportbil (jag har tydligen gjort något mot världens alla fåglar som tömt sina analsäckar över min pärla), ankom jag tidig kväll till The Wild West, High Chaparral. Adrenalinet flödade runt i mina ådror medan jag satte på mig min way to coola cowboy-hatt. För varje steg jag närmade mig mitt mål kände jag hur pulsen steg. Doften av öl, spya och rädsla svepte förbi mig. Väl inne i The Wild West möttes jag av hundratals kräk, fulla som as satt de överallt vräkte ur sig slemmiga ord som skulle fått vår statsminister avundsjuk. Jag bröstade upp mig och var noga med att varje liten muskel var spänd när jag gick till den horsalong där min flickvän jobbar. Med en roundkick öppnade jag portarna till Kate's Salong. Mitt skräckinjagande intryck fick varje man att fly fältet, kvar stod jag öga mot öga med barens snyggaste glädjeflicka. Sakta närmade jag mig fram. Svassandes likt ett mäkta lejon gick jag fram för att kräva min gemål om en kyss. Den fick jag. Tiden stannade ett ögonblick då våra läppar möttes. Men tiden skulle helt stanna under några timmar senare på kvällen men det är en annan historia. Efter att jag visat vem som hast störst guns och gun lämnade vi denna Gudsglömda plats.

Sitter nu i min flickväns barack och väntar på hennes hemkomst. Hon är på någon form av, vad jag tror, är en maskerad volleyboll tävling. Män utklädda till kvinnor, vikingar och bananer har kantat min kväll här. Minst sagt konstigt men ändå helt rätt. Det är mer än en gång jag undrar vart fan jag har hamnat! Här super människor dygnet runt och spenderar sin tid i andras sängar. Blasfemiker hela bunten. Känner mig som en katt bland hermelinerna när jag försiktigt försöker ta mig någonstans. Gömd under min hatt och bakom mina solglasögon känner jag mig trygg. De flesta verkar vara helt okej men det krävs en nypa salt. Nu röker någon utanför mitt öppna fönster, fan ta han...skall försöka motstå alla frestelser djävulen har dukat upp. En liten joggingrunda är inplanerad. Vi får se om den blir av. Här blir man nog idiotförklarad om man tar sig ett par steg för hälsans skull.

Matmässigt har väl helgen varit sådär. Om hamburgare och pommes vore den ultimata kosten har jag nyss tagit världsrekord i hälsokost. Det bästa som passerat gommen är de cheedarpopcorn jag fick med mig från Midgård. Men jag har laddat med en proteindrink, välsignad av herren. Ca 25 gram vassle och 25 gram casein skall tillgodose mig mitt protein idag. Klart i underkant men bättre än inget. Nu ska vi se om jag lyckas uträtta min runda. Tills vidare...

Ha en trevlig kväll
/David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar