tisdag 27 november 2012

Fit forever

Under många år har jag jojjotränat meningslöst fram och tillbaka med uteblivna resultat. Det har inneburit att jag ett par månader styrketränade och åt som en gris. Ökade hyfsat i styrka men även i fett. Därefter hamnade styrketräningen i skymundan och jag joggade bort överflödiga kilon, åt fel och tappade den styrka jag från början byggt upp. Därefter kunde jag vara borta från träningen under längre perioder. Jag stod still.

Träningen har alltid varit en av de bästa upplevelserna i mitt liv. De flesta kommer aldrig förstå detta. Jag mår absolut bäst då jag är i toppform, har stadiga ökningar och en bra fysik. Det kvittar lite hur livet ser ut i övrigt, jag har ändå något de flesta aldrig kommer få! Tänk på att du måste umgås med din kropp konstant. Mår den inte bra påverkas du negativt och tvärt om. Mycket i livet kommer och går men detta redskap får du bära med dig så länge du lever. Föreställ dig att du bara får köra en enda bil i ditt liv, vad väljer du? En rostig sliten Volvo eller en Ferrari!? För mig är valet enkelt...

Träning kommer inte av sig självt, de är tungt, tröttsamt och jobbigt i många fall men behöver inte vara! Din inställningen kommer avgöra hur din träningen blir. Med rätt motivation kan du sköta kosten, sömnen och träningen smärtfritt. Då kommer du märka hur varje pass blir roligare och roligare, där du till sist har du skapat något unikt. Att motstå frestelser är en baggis för du vet att en bra fysik ger dig mer glädje, konstant. För den delen tycker jag att man ska unna sig "onyttigt" då man känner för detta men se till att de inte kostar mer än det smakar.

Jag blickar framåt och tar lärdom av det som varit. Med målet i sikte tar jag sats. Det är bara en tidsfråga innan jag är framme för i mitt sinne är jag redan där.

Leta inte efter fel, för då ser du inget annat.

Uppdaterar senare om dagens träningen och kanske lägger in något mer ingående om träningslära.


Bilden tagen för ett par veckor sedan.


Hoppas jag låter dig inspireras!

//David


2 kommentarer:

  1. Det här lät ju nästan positivt. Inte den tonen jag lärt mig att förvänta från den här bloggen. Unsubscribe! :p

    Nämen kiip it uppe dude!

    SvaraRadera
  2. Jag ska försöka variera mina slagord med inspiration för själen. Detta är kul :D

    SvaraRadera