onsdag 21 november 2012

Dag ett

Warning. Wall of text! Continue at your own risk. 

Ja, så skulle man väl kunna inleda denna färglösa blogg. Vi får se hur många blogginlägg man orkar innan man hänger och dinglar i ett snöre. För att inte tappa fokus på mina "mål" tänkte jag skriva och berätta lite hur de går för mig. Och om någon läst ända hit vill jag tacka samt påminna vederbörande att ni aldrig får tillbaka era minuter spenderade på denna sida.

Jag är för skrivandets stund ett totalt vrak. Känner mig som en liten strandad sälunge på en ful klippa långt åt helvete ut till havs. Jordens undergång 2012, katastrof säger en del, befrielse säger jag!  Och om Jesus läser denna blogg, bara nacka mig direkt...Det må hända att jag överdriver något men om du kommer ihåg så har jag blivit andligt misshandlat ett par gånger tidigare. Men någonstans i detta mörker ser jag ett ljus, jag hoppas det är framtiden och inte helvetets portar...den framtiden jag vill ha. Tyvärr rår jag inte över detta nu utan får sitta och vänta som ett barn på julafton. Hoppas det inte ger samma besvikelse som en gång skadade min barndom. Men för er som orkar läsa så kan jag berätta att har jag troligtvis har lärt mig det absolut bästa tricket du någonsin kan lära dig i livet, oavsett vad dina mål är. Det är det mest kraftfullaste du kan tänka dig (och nej, det är inte något på min kropp, kan tro men...). Jag hanterar det inte än men försöker (fortfarande inte något på min kropp!). Det är bland annat ena målet med denna blogg.

En annan anledning till att jag sprattlar i botten av ett hål beror inte helt på det uppenbara. Någonting som har jagat mig ett par år nu har äntligen gett med sig. Jag hoppas jag kan motstå dess förträffliga och enastående grepp den haft på mig. Hoppas jag kan finna kraft i den späda lilla utarmade kropp jag för tillfället besitter, hoppas på stöd från omgivningen även om jag tror att den illasinnade omgivningen gör det motsatta.

Denna blogg kommer fokusera främst på min egen träning men även vara inspiration för andra (det var därför jag började med att spy ut träningsrelaterade saker). Jag har själv suttit och surfat timtals på olika träningsbloggar, blivit inspirerad och peppad. Tyvärr har det inte gett några större resultat, om några alls men jag vill gärna tro det. Det är ju tråkigt med en blogg utan bilder så här kommer en:



Ah! Inte så illa pinkat va? Som ni ser var det 2009. Sedan dess har man hunnit med att fylla kakhålet med tonvis av saker som inte borde vara där (ätbara saker som säljs i livsmedelsbutik).

Jag har för tillfället dessa mål och kommer kämpa med dem varje dag utan att misslyckas. Det handlar inte bara om träning:

Mål 1 - livsorienterat (boring?). Det kanske låter lite töntigt men det är viktigt. Gäller inte bara nu utan för all överskådlig framtid. Inte något i stil med "jag ska våga mer i livet" eller "Jag vågar ta steget". Ganska långt ifrån. Det sistnämnda fungerar inte så bra för den delen. Jag har tagit så många steg att jag kommit tillbaka där jag en gång varit. Det handlar om att ta rätt steg i rätt riktigt men detta mål handlar enbart om mig själv.

Mål 2 -  Måste följas under alla situationer överallt. Samma gäller väl mål 1.

Mål 3 - JA den ska bli kul, alltid siktat, aldrig träffat tills nu.

Mål 4 - Kommer bli episkt! Känner redan adrenalinet rusa genom mina kanaler i vars den svarta sörjan rinner.

Planen var att skriva lite om min dagliga träning och lite av min förtäring (av vad allmänheten skulle definiera som kulinariskt exkrement). Så här följer lite mer sövande litteratur:

Styrketräning:

Marklyft: 135 kg 6, 5, 5, 4

Innebandy: 50 minuter. Jag väntar fortfarande på att levern ska hoppa till rätta. Bra pass.

Om jag orkar kommer det bli mage och handleder senare ikväll.

Kan tillägga att de sista veckornas situation har hjälpt mig på traven genom att tillintetgöra min hunger, tack så jävla mycket. Det har resulterat i att jag väger (vänta) 88,6 kg kvällsvikt. Det är ändå ca 5 kg på 2 veckor vilket inte är bra för den som önskar behålla muskelmassa. Första etappen till mål är att väga 85 kg kvällsvikt. 3 kg på 3 veckor siktar jag på men jag gissar på att det nås snabbare pga den saknade hungern. Jag har startbilder men har inget bra sett att göra över bilder från mobilen. Kommer senare.

Kommer även blogga allmänt om mina träningskunskaper. Vilka jag samlat på mig under ca 10 träningsår vart av ca 2 är på allvar.

Tills dess, ta hand om er och era kära och gör inte som jag och ignorera dem.

//David

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hoppas detta kommer fungera för dig, kanske tom. inspirera mig.

    Mvh/ Nicke (7kg back, ska åt andra hållet!)

    SvaraRadera