lördag 24 november 2012

Dag fyra

Blir ett kort litet inlägg innan jag åker iväg. Började dagen med BCAA och whey 80 samt en kopp kaffe. Tog mig sedan igenom en promenad på 4 km. Skön.....t men kroppen kändes lite mör sen gårdagen. Träningsvärken i magen är lika påtaglig som en kniv i njuren. Kanske händer lite i alla fall. Tog en bild som visar hur cool jag är. Det är väldigt viktigt när man bloggar.


En del undrar vad BCAA står för. Givetvis för "Bodybuilding Chemical Animal Anabolic" som är det grövsta man kan ta inom doping. I alla fall om man ska tro min omgivning. Har sagt hej då till pungen för länge sedan och min aggressivitet toppas varje dag...Personligen har jag för mig att det betyder "branched-chain amino acid" vilket är vanligt protein, dock kan kroppen ta upp aminosyrorna snabbt. Detta för att man minskar den naturliga muskelnedbrytningen som normalt sker efter man sovit eller tränar med ett kcalunderskott.

Morgonvikt: 87.5 kg vilket är lägre än tidigare. Dock har jag stannat av lite nu i viktnedgång men detta är helt normalt. Skillnad syns i spegeln i alla fall, vilket faktiskt är det viktigare. Min grisformade siluett bör mer och mer ta form av någon annan mindre fläskig varelse. Tyvärr kan man ju inte göra något åt det som sitter över halsen.

Min Samsung S3 tar hyfsade bilder med fin färgåtergivning utan att man behöver retuschera. Frukosten:



Frukost:

- Gröt
- Whey 80
- Kvarg
- Mjölk
- Multivitamin
- Omega 3
- Mossan inmundigades ej
- Totalt ca 50 gram protein och 500 kcal

Resten av helgen tar jag pause. Har stora förväntningar på nästa vecka!.....Nä den kommer med all sannolikhet vara precis lika skit som alla andra. Får se om det blir pizza ikväll.

Ha en trevlig lördag och gör inget dumt.

//David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar