torsdag 22 november 2012

Dag två

Till min förvånad såg jag nyss att över tvåhundra miserabla individer lyckats hitta till min sida. Ska man dra bort siduppdateringar och felklickare kanske vi landar på ett mer realistiskt tal, säg runt 10. Vilket betyder...att någon mer än min mor läser min blogg! Whohoooo!

Har fått en del klagomål från betydande personer samt klasskompisar, att jag var alltför negativ i mitt förra inlägg. Så jag ber er respektfullt om ursäkt och föreslår att ni skiter ner er. Med det ur vägen ska jag försöka fortsätta skapa en sån gästvänlig blogg som möjligt. Lite gladare denna gång. Varnar dock fortfarande att bloggen är träningsinriktad. Så alla glamourjagande fjortar får beakta att här finns inget glitter att hämta, bara blod, svett och många många tårar...

Styrketräning stod på schemat. Jag började med att värma upp genom att sakta jogga över det karga landskapet. Plötsligt kände jag något i bröstet. Vädret, kosmos och mitt ömmande knä assimilerade sig till en uråldrig känsla som tog över mig. Glädjen av att springa var för stor för att stå emot. Uppvärmningen till passet slutade i 5 km löpning! Tillbaka från rundan välkomnade jag blodsmaken som sakta spred sig i mitt tryne. Jag utnyttjade adrenalinet som sprängde fram i mina ådror för att köra chins. Med hjälp av kättingar runt halsen och den korrumperande bit stål som är placerad vid körsbärsträdet krigade jag mig igenom ett par set. Tyvärr fick jag avbryta passet då hjärtat strejkade.

Slut men ej besegrad fortsatte jag min färd åt konsum för att inhandla en ny chokladkalender, då den onda demonen Nora med sina hypnotiserande ögon tvingat mig kapitulera denna värdefulla almanacka.

Tillbaka från min resa tog jag lite bcaa och fortsatte med att träna axlar och mage. Axelpasset gick bra och utan anmärkningar. Magen stressade jag lite extra med hjulet, crunches och bryggan i vågor. Fläsket dallrar än och jag överväger fortfarande att amputera vissa delar av magen.

Bra dag i övrigt! Ska komplettera med lite bilder senare, eventuellt en video när jag tränar chins. Jag vet, spänningen är olidlig tills nu får se denna högtidliga ceremoni. Tills vidare får ni nöja er med lite gamla träningsbilder. En del av er har redan fått sin syn besudlad från dessa.


Bilden är tagen mellan sommar och jul 2009. Vill åter påminna er om att detta är en träningsblogg! Ni kommer se jobbiga och olämpliga bilder.




Sammanfattning av dagen

Frukost: Ångest, eld och övre delen av gaffeln...okej då, VUXENvälling och en proteindrink med kesella...

Middag: Knäckebröd, proteindrink, multivitamin samt omega 3

Träning 1: 

5 km joggning

Rygg

Chins: 12 reps kv, 10 reps kv + 5 kg, 3 set X 7 reps kv + 10 kg

Mellanmål: Proteindrink och BCAA

Träning 2:

Axlar: hantelpress 10 reps X 20 kg (per hantel), 2 set 10 reps X 25 kg, 2 set 7 reps 28 kg

Mage: två set, dvs cyklar Hjulet X 30, crunsches X 15, brygga 1 min

Får se om jag får över några bilder från mobilen senare! Simma lugnt.

//David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar