måndag 2 mars 2015

Den krigande kolhydraten

God kväll

Då var dagens pass klart och maten puttrar på spisen. Det är väl lika bra att gå på passet direkt.

Marklyft:

5 x 135 kg
4 x 165 kg
4 x 165 kg
4 x 165 kg
4 x 165 kg

Efter detta kände jag mig ganska mör. Fortsatte med chins.

Chins:

10 x KV

Därefter började jag må illa och känna mig svag som en skolflicka, mer än vanligt. Men fortsatte kriga likt Sailermoon i ett fartfyllt äventyr.

7 x KV + 5 kg
7 x KV + 5 kg
7 x KV + 5 kg
7 x KV + 5 kg

Där efter började jag skaka lite lätt och så fortsatte resten av passet.

Stångrodd:

8 x 65 kg
8 x 65 kg

Egentligen hade jag inga krafter kvar alls efter rodden men lyckades ändå köra nästan hela axelpasset.

Hantelpress:

10 x 20 kg
5 x 28 kg
5 x 28 kg
5 x 28 kg

Sidolyft:

7 x 15 kg
7 x 15 kg
10 x 10 kg

Arnoldlyft:

5 x 10 kg
5 x 10 kg
5 x 10 kg

Kändes inte så farligt tungt men fick mest bråka duktigt med balansen som inte alls fanns idag. Kanske var för jag skakade upp vikterna.

Ser i spegeln att jag nu börjar tappa kilon. Axlarna har blivit mer tydliga och fläsket kring midjan blir bara mer blaskigt. Vilket är bra och det förklarar varför passet idag gick som de gick.

Men hoppas det var ett steg i rätt riktning. Ska bara ta ett par tusen till så kanske jag börjar närma mig mitt mål.

Ha en bra kväll
//David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar