torsdag 12 mars 2015

Twuuut twuuut here comes the pain-train

Men lätt kramp i rygg och själ går det nätt och jämt att sitta upp. Tror min kropp mer eller mindre kollapsade vid dagens träning. Det började knaka i ryggen för att den sedan skulle krampa ihop, vilket den fortfarande gör. Men det är vid bröstryggen och det brukar vara förkylningar som gör sådant! Så i bästa fall är det bara början till lunginflammation, dvs träningen är det inget fel på.

Tyckte jag kände mig rätt pigg psykiskt idag men min stackars misshandlade kropp fick kämpa sig igenom dagens förtret. På toppen av det så tränade jag ben idag. Det blev inte alls som jag hade tänkt. Det blev en slövariant men intalade mig själv att träningen var kanon. Biceps gick däremot bra även om bra i den situationen kan diskuteras. Dagens pass blev följande:

Knäböj:

3 x 115 kg
2 x 130 kg
2 x 130 kg
2 x 130 kg
2 x 125 kg
2 x 125 kg
2 x 120 kg
2 x 120 kg
2 x 115 kg
2 x 115 kg
3 x 105 kg
3 x 105 kg
5 x 95 kg
5 x 95 kg

Sakteböj:

2 x 65 kg
2 x 65 kg

Hantelcurl:

4 x 30 kg
4 x 30 kg
4 x 30 kg

Hammer:

5 x 25 kg
5 x 25 kg
5 x 25 kg

Som ni kan läsa körde jag knäböj hela passet av ben och detta var rent och skärt för att jag orkade inte ändra om vikterna eller skänka en tanke på att köra något högreppat. Det kändes tungt, det var tungt och det gick tungt. Varken musklerna eller lederna hängde med och jag är inte säker på att jag fick med mig allt från gymmet. Däremot som jag nämnde så gick biceps ganska bra och jag kände mig stark, kanske var för att resterande känseln i kroppen var borta. Ändå ganska konstigt med tanke på att jag inte tränade biceps förra veckan. Men det får jag väl bara bocka och tacka för.

Denna helg kommer jag äta lite extra. Tjuvstartade med en "Funs", dvs en liten bulle. Fett värt de, den var sjukt god och satt som en sup en lördagskväll. Tanken är inte att vräka i mig godis utan att helt enkelt öka matintaget genom att äta mig mätt. Nu har jag ju vanan att bara äta två till tre gånger per dag så jag klarar ändå inte av att äta så mycket. Får kanske dryga ut det med en och en annan kaka eller glass. Tills vidare.

Ha en trevlig kväll
/David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar