onsdag 4 mars 2015

Mer kåååålhydratter

Goddagens

Då vart dagens pass avklarat. Med nöd och näppe klarade jag i alla fall basövningens planering. Resterande passet var jag bara glad av att klara av. Funderar på att öka matintaget något pga jag känner mig väldigt trög i huvudet just nu. Glömmer saker lätt och känner en sådan psykisk indolens att det inte ens är värt att tänka. Går lite på autopilot nu. Så för att få tillbaka lite livsglädje kommer jag att öka intaget av mat till ca 2500 kcal per dag och sedan ha koll på att jag faktiskt äter de. Skall öka fettet något för ligger lite lågt just nu. Det är så jag fungerar hormonellt bättre, piggare överlag. Men till dagens pass.

Bänkpress:

5 x 95 kg
5 x 95 kg
5 x 95 kg
5 x 95 kg
5 x 95 kg

Lutande hantelpress:

8 x 32 kg
6 x 32 kg
6 x 32 kg
5 x 32 kg

Liggande hantelpress:

3 x 40 kg
3 x 40 kg

Sedan var brösten helt kaputt.

Sittande tricepspress:

7 x 17 kg
5 x 17 kg
5 x 17 kg
5 x 17 kg

Liggande tricepspress:

5 x 15 kg
5 x 15 kg
5 x 15 kg

Kände mig ändå rätt nöjd efter dagens pass. Det fanns helt enkelt ingen energi kvar och att gå ner i vikt skall man inte göra när man deffar. Ska försöka gå upp lite tidigare än vanligt och gå en sväng tänkte jag nu. Tror de fungerar bättre med det och att äta lite mer. Blir nog piggare och har mer kraft till träning.

Såg tillbaka på mina tidigare deffbilder. Jag har varit i väldigt god form och man jämför med hur denna kropp ser ut idag. Men det känns ändå tryggt att jag har varit där och då borde jag kunna gå dit igen. Skillnaden då mot nu är att jag hade hela dagarna på mig att deffa. Kunde planera all motion och mat, även om jag faktiskt inte redigt höll någon direkt koll på vad jag åt. Men psykiskt var det mycket lugnare för jag behövde inte prestera något eller bevisa något för någon. Jag gjorde bara det jag tyckte var kul just då.

I morgon blir det ben. Ska sikta på 4 reps, 6 set på 125 kg i knäböj. Kan bli tungt men benen känns ganska bra så det borde gå. Däremot känner jag att jag skulle behöva sova lite. Det blir nog till att gå och lägga sig snart. Pigg och på bra humör tills nästa träning.

Ha en trevlig kväll
//David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar