måndag 23 mars 2015

Med taktpinnen i handen rinner inget i sanden

Mörad som en oxfilé en lördagskväll på en av Stureplans mer angenäma restauranger försöker jag koppla av mellan bottennappen. Så illa är det inte men helt klart kunde det varit bättre. Aim for the stars och hoppas du inte får sars, myntade inte någon vis man. Det finns rum för förbättring som man säger, och jag lämnar en hel del rum. Men bra för framtida expansioner. Ska bara se till att fylla dem med saker som faktiskt gör nytta. Men till träningen. I torsdags förra veckan tränade jag med min kusin. Det blev ett flumpass med hyfsade resultat ändå. Följande gick av stapeln.

Knäböj:

4 x 90 kg
4 x 110 kg
3 x 120 kg
3 x 125 kg
2 x 130 kg
1 x 135 kg
1 x 135 kg

Knäböj med bred fotställning:

4 x 90 kg
4 x 90 kg

Bänkpress:

5 x 90 kg
3 x 100 kg
3 x 105 kg
2 x 110 kg

Bänkpress med smalt grepp:

4 x 90 kg
4 x 90 kg

Sedan skulle min kusin hem och jag fick snällt följa med ut ur gymmet. Vilade hela helgen och åt ganska hyfsat. Blev lite popcorn igår kväll men i övrigt var nog matintaget ganska bra. Idag så tränade jag ett liknade pass som sist. Vilket var följande övningar.

Knäböj:

5 x 90 kg
3 x 125 kg
3 x 125 kg
3 x 120 kg
3 x 120 kg
2 x 120 kg

Knäböj med bred fotställning:

4 x 95 kg
4 x 95 kg
4 x 95 kg
4 x 95 kg

Bänkpress:

5 x 95 kg
3 x 100 kg
3 x 100 kg
3 x 95 kg

Bänkpress med smalt grepp:

4 x 75 kg
4 x 75 kg
4 x 75 kg
4 x 75 kg

Som man kan läsa så varierar jag inte träningen särskilt men det är för att jag tycker denna träning är rolig och behaglig när energinivåerna är lika stabila som Greklands ekonomi. På onsdag tänkte jag träna rygg och axlar. På Torsdag eller fredag blir det ben och bröst igen. I helgen tänkte jag köra igenom biceps och triceps. I övrigt tänkte jag försöka få in lite kardio för det har inte blivit mycket av den varan på senaste tiden. Att jobba fulltid och pendla 2 timmar varje dag tär på en hårdare än vad man tror. Får vila upp mig i påsk.

Ha en trevlig kväll
/David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar