lördag 31 augusti 2013

Söndag 1/9 2013

Min webläsare har, likt försvarsmakten, totalt krashat...men nu är den igång igen! Har flyttat i helgen i kombination med arbete både lördag och söndag så någon allvarlig träning har det ej blivit. Har dock förbättrat min förmåga att äta hallonkransar, ballerina och annat som man inte borde äta så mycket av. Men för att inte helt falla platt gick jag upp kl 04:00 i lördags för att hinna med ett benpass innan jobbet. Bestämde mig innan sängdags och på något vis är motivationen så mycket högre än när man vaknar 3 timmar senare...men den gick av stapeln i alla fall. Passet blev (50 sekunders vila mellan setten!):

Knäböj (kg): 90, 95, 100, 105, 110, 115, 115, 110, 110, 105, 105, 100, 100

Benspark: 7 reps X 2 set

Hamstring: 8 reps X 2 set

Jag kände hur den korta vilan helt dödade mina stackars spiror. Träningsvärken kom redan på kvällen och så snabbt har kroppen aldrig reagerat. Idag känns värken lagom däremot. Tyvärr har alxar inte blivit tränade denna vecka men dessa får sin beskära del stryk av allt annat, dessutom tog jag nytt personbästa i hantelpress förra veckan så antar att de inte släpar.

Den kommande veckans schema kommer bli mer traditionell, tunga basövningar med lång vila. Ska försöka klämma in lite extra set och verkligen kräma ut varenda liten droppa. Detta blir av på Kalmar AK och med lite flyt tar jag mig ett par nya personbästa.

Matmässigt får jag nog öka intaget av kolhydrater då jag har ca 9 km till skolan, och dessa hade jag tänkt cykla. Nu ska det inte vara så farligt men jag är totalt ovan så räknar med att det tar ett par veckor innan man vänjt sig. Dock blir detta nästan 2 mil cykling om dagen vilket både har för och nackdelar.

Satt upp lite mål till jul. Tänkte dela med mig av dessa samt vart jag ligger i jämförelse med dem:

Bänk: Maxning 130 kg (nu ca 115 - 120 kg)

Knäböj: 10 reps på 120 kg vågar inte maxa i knäböj (nu 5 reps 115 kg)

Marklyft: 200 kg (nu ca 180 kg)

Anser dessa vara rimliga. En del tycker väl att man borde kunna öka mer men jag har ingen gudabenådad kropp i styrka. Sätter hellre ribban lite lägre. Har lite mål i andra muskelgrupper t ex 15 reps med kroppsvikt i chins men de ovanstående är väl mest intressanta för de flesta.

Vill avsluta detta och säga att våran nya boning är så sjukt fin. Strandtomt sönder om Kalmar...nuff said. Om jag bara fick lite sömn (inte sovit up på snart 4 veckor och de senaste dagarna har jag inte fått mer än max 4 timmar sömn per natt) har jag inte mycket mer att önska! :D

Ha en bra dag
/David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar