onsdag 21 augusti 2013

Onsdag 21/8

Har blivit lite mindre bloggande den senaste veckan och detta pga...*trumvirvel*...skolan har börjat! WO THE FAKK HO. Helt ärligt så trodde jag den började i september men livet slog mig åter igen på fingrarna. Mina fina två veckors semester jag hade planerat gick samma väg som resten av livet, rätt ner i soptunnan. Efter två dagar tillbringande vid helvetets tröskel har min livsvilja redan sjunkit till den nivå att jag tvingats införskaffa en spirituell respirator.

Något annat roligt däremot är att jag till min förvåning slog ett solklart rekord i marklyft. Fem repetitioner på 160 kg! Mitt förra rekord slogs förra veckan och var på 5 x 150 kg. Mitt mål att att ta 200 kg och det börjar ljusna lite. Däremot gick resten av passet skit men de spelar mindre roll. Allt som allt var det:

Marklyft:

5 x 140 kg
5x 150 kg
5 x 160 kg
3 x 170 kg
4 x 160 kg
3 x 160 kg

Chins:

10 x KV + 10 kg
7 x KV
7 x KV
7 x KV

Latsdrag:

8 x 80 kg
7 x 80 kg
6 x 80 kg
6 x 80 kg

Triceps

tricepspress:

10 x 12 kg
10 x 15 kg
7 x 17.5 kg
7 x 17.5 kg

Puschdown:

10 x Max viktpaket vikt okänd
10 x Max viktpaket vikt okänd
10 x Max viktpaket vikt okänd

Nu när jag tänker efter så var 3 x 170 kg också ett rekord! Men jag räknar bara det jag tar 5 gånger eller 1 gång. Resten av passet var segt men marklyftet pressade verkligen mig till gränsen av vad jag klarar.

Det var nog allt för idag. Ska hinna med att lira lite innan sängen.

I morgon blir det ett joggingpass.

Ha en bra kväll
//David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar