onsdag 28 augusti 2013

Onsdag 28/8 2013

Sitter fortfarande på en förkylning som klamrar fast vid mig för glatta livet. I snart två veckor har jag känt mig som en kemikaliefabrik för exkrement och annat sattyg. Har aldrig varit förkyld så här pass länge. De är väl självklart grisinfluensan med en släng sars som härjar i mitt system. Därav har jag tagit det lugnt med träning. Däremot blev det rygg idag. Orkar inte vänta ut förkylningen så kör på som vanligt tills det blir en system failure, något min rygg nu lider av.

Passet blev ett tungt ryggpass med kort vila (ca 50 - 60 sek mellan setten) och nu får jag planera min dag då ryggen totalt har kollapsat. Fick ligga ner i duschen och lagom tills nu kan jag sitta upprätt vid datorn, dock inte helt utan bekymmer eller eltejp lindad runt min överkropp via stolen. Passet blev i alla fall

Marklyft (kg utan reps): 115, 125, 135, 145, 155, 155, 145, 145, 135, 135

Chins (KV plus vikt x max): KV, KV + 5, KV + 10, KV + 10, KV + 5, KV

Hantelrodd (kg): 40, 40

Där någonstans dog jag lite så vila ett par minuter och körde vidare med triceps.

Tricepspress: 15, 17, 20, 20, 17, 17, 15, 15

Det fick räck för den muskelgruppen. Överlag är jag nöjd även om jag styrkemässigt inte redigt var på topp.

Nu skall det vilas lite i skuggen. Tyvärr svek hängmattan mig i veckan. Ena repet gick av med mig liggandes däri. Tur att någon installerat stenplattor precis under den, vilket dämpade fallet. Men det är lugnt, det var bara svanskotorna som fick pusslas tillbaka. Denna gången väljer jag marken direkt.

Avsluta inlägget med en bild. Jag har en stand off med en aggressiv fågel. Viktigt med dubbla solglasögon.



Ha en bra kväll
//David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar