onsdag 14 augusti 2013

Välviljans källa i en enda själ

Onsdag 14/8 2013

Tidvis driver nordanvinden mig framåt i ett obskyrt samhälle, präglat av svagsinnande blasfemiker. Inte många står på den plats där de alla borde vara placerade men dock skäms jag här alena. Få själar har den vilja som krävs för att världens samfund skall åter inta sin bana i sällhetens goda existens. Jag för ett evigt krig, dömt att förlora men ej ännu förlorat. En enda eldsjäl är det riskorn som håller världen på sina axlar. Jag bär, jag kämpar, jag utmanar förnuftet hos de imbeciller som vandrar ibland oss.

Jag har en del knep, en del att ta till när den kulinariska lyckan blir pannkaka. Att vända på steken när tiden är inne kräver sin kock. Att använda livets kryddor för att smaksätta tillvaron på bästa sätt. Dags att dra ner på kaffet...

Ha en poetisk afton
//David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar