fredag 9 augusti 2013

Fredag 9/8 2013

Energimässigt har jag nått bottennapp idag. Fick avbryta axelpasset för jag fick fan inte ens upp stången (no sexual). Hela passet börjades med ben. Knäböj, benspark och hamstringsmaskinen kördes så det glödde. Knäböjen gick sådär. Träningensvärk i hela ryggen sen senaste passet vilket påverkade övningen. Benspark och hamstring gick bra! Sen gick jag över till axelpasset. 8 reps på 60 kg militärpress är nog personbästa men fan va det tog på mig. Sidolyften med hantlar kändes som en pest och pina rakt igenom. Ett tecken på att man tränat bra denna vecka i alla fall! Tog även en morgonpromenad på 30 minuter idag (efter 1 timme på youtube...). Inte intagit så farliga mängder kaffe och andra droger idag, hittils en bra dag.

Toppade min form idag. 82 cm runt midjan och 86 kg på vågen. Även om denna viktnedgång ej är av fri vilja så är det som någon tidigare nämnt: Finns inget ont som inte för något gott med sig :) Med tanke på att jag är starkare nu än sist jag var nere på dessa siffror så har jag tagit ett par rejäla steg framåt i min utveckling. Nu går jag dock in i en fas där jag ska tvinga mig att äta mer. Känns sjukt att tvinga mig till detta...jag är normalt matvrakens ättling, hungens fader och grisarnas förebild. Så idag intogs till frukost: 2 portioner gröt, 0.25 kg kvarg, en skopa proteinpulver, två kokta ägg, 3 dl mjölk och ett glas vitaminsket. Sen till lunch har jag tagit 2 skopor proteinpulver i mjölk och en karins lasagne. Snart skall mera kvarg och makrill inmundigas. Behövs nog då jag troligtvis skall på fest ikväll. Hoppas på det bästa. På tala om det bästa, tycks?


Nuff said....

Over and out
Sir David Lord Af Blom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar