måndag 4 mars 2013

Måndag

Till min kära läsare (jag har en tydligen) så märker du nog att min aktivitet har minskat något. Det är som du nog misstänker, dvs tidsbrist som gjort att jag ej har kunnat blogga om min träning i den mån jag vill. Vem du än är vill jag tacka din ihärdighet med att du varje dag kollat på samma ouppdaterade, värdelösa och mycket överdrivna blogg.

Till din glädje skall jag nu försöker åter igen skapa en viss aktivitet på denna sida (Huuuuurra). För att uppdatera dig kan jag ge dig en uppdatering om dagsläget:

Bänk: En stabil 5 reps på 100 kg i bänkpress (De är personbästa)

Mark: 5 reps på 150 kg i marklyft med stabilt u-formad rygg. Har även dragit upp 170 kg utan större problem, även här med en härligt bågformad rygg även kallad kotknäckaren med betonen på knäckning (Ryggen bör vara rak för att undvika eventuella skador som typ förlamning, för förtydligandets skull)

Ben: En ca 7 - 8 reps i knäböj med 110 kg pressandes på nacken. En påminnelse till mig själv att använda någon form av skydd mellan nacken och stången. Främst för att bespara skinn, då skelettet snart tittar fram.

Gjorde även 2 reps med högerhanden med CoC # 3 (också personbästa).

Vägen till framgång stavas "Mat". Ligger nog på ca 4000 kcal per dag, give or give ett par 1000 kcal beroende på min mages dagsform.

Till april kommer en deff påbörjas. Mer om den senare.

Med hälsningar
David

Ps. Skolan har tagit upp extrem mycket av min tid den senaste månaden men det ser ut att lätta nu. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar