onsdag 9 januari 2013

Onsdag

Tillbaka till verkligen. Tillbaka till våra kära tröskel till helvetet, sjöfartsskolan. I overklig takt har denna period av smärta börjat i rasande fart. Läxa och uppgifter som skulle göra den onde själv stolt har delats ut som godisregn. Trött och förvirrad tar man emot detta lika bra som Rocky skyddar sig mot slag i hans legendariska filmer. Vacklande och något yr har jag äntligen satt mig ner med böckerna liggandes framför mig. Har inte vågat öppna dem än i risk för chock för hjärtat. Bäst att vänta lite till.

Träningen har kommit igång på allvar. Finns ingen struktur alls på mitt meningslösa lyftande. Ben och bröstträningar pareras mellan diverse småtramsiga övningar. Träningsvärk ska ni har klart för er att jag lider av. Benen har precis börjat lyda mig igen och jag räds för vad de ska tycka om det stundande ryggpasset, som tär på spirorna lika mycket som på ryggen. Blott krigar jag ej ensam. Min käraste har varit med mig alla dagar på gymmet och med stolthet ser jag oss rå framåt i ett hav av fjortisar men komplex. Stundtals är jag störst där nere, önskar att det ändå vore muskler som formar min siluett. Men med rätt placerat fett kan man lura även den dummaste!

Träningen kommer baseras på repsantal runt 6 - 8. Ett halvbygge så att säga. Kommer säkert inte fungera, de gör det aldrig. I grunden följer jag 4 - 5 set med en basövning, följt av 4 set...någon annan smärtsam övning och avslutas med en något isolerande för den utvalda muskeln. Eftersom jag precis flyttat ner till Kalmar igen och det tar tid att komma in i rutin så får ett mer strukturerat schema följas nästa vecka.

Sömn.....har jag inte tid med.

Mat däremot, de äts som bekant. Ligger runt 200 gram protein även fast min deff avslutats. Hoppas de 5 kilona jag gått upp på två veckor satt sig på rätt sälle. Annars välkomnar jag ruta ett!

På sett och vis har året börjat kanonbra även om jag hatar vissa saker. Snusandet har tagit fart igen då jag spenderat tid med mina fränder i skolan. Men ärligt talat vet jag ej hur jag ska klara mig utan detta med tanke på min sömn som varit helt obefintlig de senaste dygnen.



Hoppa på tåget, nu kör vi igen!
David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar