onsdag 20 mars 2013

Onsdag

Det är många som kommer till himlen men ett visst statligt företag håller på att säkerställa en plats med rakt led ner till helvetet. Självklart är det SJ. Chansen att deras tåg avgår ligger just nu runt 40 %. (Fast i och för sääääg, man måste ha lite förståelse...det kom hela 2 cm snö inatt och temperaturer sjönk så lågt som minus 5...!!) Själv avgick jag när det var dags att dela ut tidningar på en cykel i snöstorm, minus 20 UTAN handskar och mössa. Att mina fingrar efter 5 minuter ej längre kändes som en del av kroppen ignorerades till förmån av tidningsprenumeranterna. Nog om de, jag har redan sagt tillräckligt många mindre vänliga ord om SJ, så pass att jag själv högst troligtvis får kvala in till det blå.

Min deff den går men åt vilket håll vet jag ej. Delat ut tidningar i tre nätter nu som helt pajat min sömn. Jag har siktat på strikta ytliga sömnperioder om cirka 15 min styck. Just nu känner jag att de är dessa som är skillnaden mellan liv och död. Utan att gå för djupt in inom ämnet sömn kan jag säga att 7 - 8 timmar är ett måste om man vill träna och deffa, speciellt båda samtidigt. Med enbart 4 timmars sömn sänks bildandet av testosteron med 50 % och samtidigt ökar bildandet av kortisol. Det sistnämnda är muskelnedbrytande, testosteronets antagonist och fett bildande. Lägg sedan till att det verkar positivt på bildandet av östrogen så är det lätt att inse att de där med sömn skall man ej undvika. Baserat på mina hormonnivåer så är min hypotalamus relativt livlös för tillfället.

I måndags rev jag av ett riktigt bra pass där bröst, rygg och biceps fick smaka på Gürgen. Nu ska jag försöka träna rygg och triceps men lusten att få åter igen ansluta huvudet mot kudden lockar smärtsamt mycket. Det är nog förresten ingen dum idé att plocka ett par timmars sömn. Den kaffe jag nyss inmundigade gick förbi obemärkt. Träna kan man göra ikväll. Bättre att få ordning på sömnen.

För de intresserade finns de nu riktigt billigt proteinpulver och BCAA hos gymgrossisten. De är deras egna märke och personligen tror jag på dessa. Inget onödigt, bara råvara.





Ha de fint
David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar