måndag 8 april 2013

Tisdag natt eller något

Fi-fo-fum-fee. Så börjar en episk saga som sedan gamla tider lästs i hemmen. Lika episkt hade jag tänkt skriva detta blogginlägg. Tyvärr fick jag en system shut down runt kl 21:00 igår kväll och vaknade inte fråns 02:00. Alla mina planer om läxläsning och episka blogginlägg fick ta sin plats på hyllan och dessa fick lydigt invänta den rosa sovande grisen. Nu lär det inte bli någon läxläsning eller något hyfsat blogginlägg då jag ska upp kl 05:45. Istället får ni vila ögonen på någon halvrisig text som skrivs av min halvaktiva hjärna (ifs sällan särskilt aktiv) som guidas av mina trötta ögon.

Vardagen är inte sig lik utan min älskling som är på västkusten och svingar bägare med sina vapendragare. Själv känner jag mig färdig för pension och ett par hinkar kaffe. Som en del vet så är jag nu inne på vecka tre av min deff. Av förklarliga skäl känner man sig inte som man går på crack. Kroppen strejkar in i varje liten cell och min energinivå kan likställas med den coolhets grad Anders Borg besitter.

Jag har i detta nu lyckas laga morgondagens mat. Stekt köttfärs och broccoli. Till detta inmundigar jag två torra fula knäckebröd. Slår jag på stort tar jag säkert med lite kvarg och smaksatt vatten.

Till min deff! Efter tre veckor av hårt slit har jag gått ner *trumvirvel* 1 kg! Men å andra sidan har jag tappat 3 cm runt midjan och summa summarum kan vi väl tolka detta som en steg framåt. Alla steg som inte går bakåt, snett i sidleds och ner får väl antagas som bra. Jag kommer inte lägga ut någon formbild då jag är blek som döden och vill beskona eran syn. Styrkan ligger ungefär på samma nivå som vanligt. Körde bröst och biceps idag på Kalmar AK. Satte en enkel 5:a på 100 kg i bänkpress och detta får väl stå för någon form av kvitto att jag inte backat så mycket. Även biceps gick bra då jag satte en 5:a på 60 kg stångrodd.

Veckans träning är planerad som följande:

Idag: Crossfit med inriktning på ben (om de går, om den nuvarande träningsvärken är lika jävligt i morgon kan dessa två kroppsförlängningar drabbas av en amputation). Skall också försöka hinna med att köra lite trappan. De sistnämnda är dock lite osäkert då jag måste plugga till helgens tentor.

Onsdag: Rygg och triceps. Detta pass kan gå av stapeln vid Mönsterås Bruk gym då min nemesis undrade ifall vi skulle köra ett pass. Hoppas kroppen inte är allt för jävlig så man slipper stå där och skämmas.

Torsdag: Intervallträning

Fredag: Troligtvis ledig då jag har tenta dagen efter.

Lördag: Blir nog ben och axlar och jag hinner. Har tenta på måndag så det ser tjockt ut.

Veckans matintag kommer strypas något. Eftersom jag har tenta vill jag ändå hålla kolhydratsnivån över noll. Min hjärna är svårflörtad och kräver omfattande vård och kärlek för att ens nå någon form av minimiaktivitet.

Om jag finner tid kommer ett mer omfattande inlägg om livet i allmänhet upp senare i morgon kväll. Just nu har jag fortfarande svårt att se så då jag somnade med linserna tidigare. Med övriga bekymmer kan jag inte prestera något mer läsbart i min nuvarande situation. Hoppas det inte tar någon längre tid att somna nu men med min tur så prognostiserar jag att somna runt 05:44.

Just nu saknar jag mest min älskling men jag hoppas hon har det kul i götet. Tills hon kommer hem hoppas jag på en mycket intensiv period av läxläsning. Onsdagen och torsdagen ser ut att enbart ägnas åt pumpläsning. Våran kära lärare Fredrik har satt en grundnivå som får Einstein att bli tårögd. Men jag gillar utmaningar och skall göra mitt bästa.

I övrigt finns inget roligt att förtälja, inget jag i min nuvarande kondition kommer ihåg. Skall som jag nämnde försöka skriva något senare idag.

Just de ja! Jag såg ju min träningskompis Pansar i Kalmar förra veckan. Här är en bild:






Vi är ganska tajta kompisar sådär skulle jag tro. Han är ju lite upptagen och så, även jag men han är välkommen att hänga med på ett pass och lära sig lite ;) Tyvärr blev det inga bättre bilder då ett hord av barn var i vägen! Irritationen var maxad då denna bilden togs. Även Amazon kan ses däribland. Om det blir gladiatorinspelning i sommar så kommer jag i alla fall sitta bänkad på Karlstad arena!

Nu skall jag försöka somna i min ensamhet. Om min älskling läser detta så vill jag vet att jag tänker på dig <3

Kan försöka skriva om min kost imorrn! Även hur DU som deffar skall tänka för att nå bra resultat. Tills vidare får jag önska er alla en trevlig tisdag.

Ha de bra
David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar