torsdag 25 april 2013

Torsdag

De är ingen vanlig dag för det är min födelsedag hurra hurra hurra! Efter 27 varv runt solen och inte ett dugg klokare så fortsätter jag min jakt på livet. Med kalsonger och ett dussin rosor rikare skall jag fira dagen på gymmet. Tog en ledig dag igår och dinerade på Sorbas i Kalmar med älsklingen. Med paltkoma fick jag hoppa över gårdagens pass men det gav mig förhoppningsvis lite mer energi för dagens träning.

Det var ett tag sedan jag skrev och då utlovade jag en bild på mina kosttillskott. Jag har mobilen men har inte lagt över bilden än. Den kommer ikväll! Tills dess kan jag berätta om en liten otäck händelse i veckan.

I måndags slogs jag med vikterna nere på Kalmar AK. Bland fjortisar och äldre herrar med för stort ölintag byggde jag mig större. Väl klar begav jag mig till duschen för att skölja av min värkande kropp. När jag står i duschen, naken i min fulla prakt, sticker där en man i tjugoårsåldern in huvudet. Han blir kvar med huvudet stirrandes mellan mitt ansikte och skrev, i vad som kändes, som mycket långa sekunder innan han sakta (SAKTA!) tar bort sitt plyte. Lite lätt fundersam står jag där och undrar vad som nyss skedde. Hade jag blivit utsatt för en bögstirrattack? Eller var denna person så imponerad av min snopp att han blev likstel av all manlighet?

Mannen fortsätter in till toaletten och jag fortsätter duscha färdigt. När jag väl går ut ur duschen kommer mannen samtidigt ut ur toaletten. Vad gör denne då? Där jag står med enbart handduk, redo att ta på mig kalsongerna så ställer sig mannen en meter bakom mig. Där står han i alla fall i 15 sekunder och bara glor. Va gör man i en sådan situation? Jag vågar inte ta av mig handduken. Vi står blixtstilla under obehagligt lång tid. Till sist går mannen ett par steg. Han ställer sig då bredvid med och fortsätter glo ett par sekunder innan han går därifrån. För att spä på den redan obehagliga situationen sticker mannen fram sitt huvud runt knuten för att åter igen glo på mig ett par extra sekunder. Detta upprepas ett par gången. När jag är säker på att jag ej behöver klä på mig under uppsikt så slår jag nytt världsrekord i ombyte. Lätt ofredad och gråtfärdig springer jag ut ur omklädningsrummet och kommer aldrig mer återvända.

De var den lilla händelsen. Igår bakade vi tårta inför dagens fest. Allt om detta kommer senare då jag fört över alla bilder. Tills vidare!

Ha de bra dag
David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar