onsdag 10 april 2013

Onsdag

Vek och utslagen ligger jag på min blåa träningsmatta. Den ketogena odören och min omänskliga hunger förtäljer att jag ligger på ett kraftigt kcalunderskott. Där jag ligger har jag bara en sak i fokus. Jag vet inte hur jag skall uttrycka mig utan att låta riktigt gay, men jag är så jävla sjukt sugen på bullens varmkorv.

Träningen började hur bra som helst med rekord i marklyft! Ökade till att börja reppa på 150 kg. Men därefter dog jag lite för varje set för att sluta i den situation då jag låg utslagen på matten. Men jag kämpade mig igenom relativt enkelt! Varför?

I begynnelsens tid började jag aldrig träna för att jag ville bli stark eller gå ner i vikt. Jag fann denna sort av syssla underhållande. En viss eurofri infann sig alltid för varje pass. Att jag ökade i styrka berörde mig inte ett smack. Det var att få just träna som jag var ute efter.

I en karg och instängd källarlokal började min resa. Den 50 meter långa gången som ledde in till lokalen kändes alltid lika episk. Den stora bankvalvsdörren hängde halvt på glänt då man entrade detta spirituella tempel. Ventilationssystemet hade aldrig fungerat vilket hade lett till välutvecklade mögelsporer som med lätthet kan döda en elefant. Lyfte man den svarta mattan kunde man se lämningar av en det blod som en gång runnit nedför ett sargat ansikte. Att få 100 kg bänkpress i skallen var uppenbarligen inget positivt. Tillsammans med våra kamrater och ett dussintal spindlar lyfte vi de rostiga vikterna tills man spydde. Det låter eventuellt inte som något härligt pass men det var något magiskt med dem.

Idag fick jag denna magiska känsla. Fastän jag var redo att möta Sankte Pär så fortsatte jag enbart för jag tyckte de var kul! Det just detta träning handlar om. De senaste åren har träningen gått ut på att mer eller mindre träna för att "man måste" inte för att man vill. Jag har varit alldeles för fokuserad på att utveckla min styrka, förblindad. Frustrerad då jag inte lyckats i den mån jag vill.

När jag var 17 år satte jag en lätt 10 reppare med 26 kg hantlarna i axelpress. Min utveckling gick spikrakt uppåt. En prestation jag idag kan ha svårt att klara! Varför gick träningen bättre förr? Jag tror mig ha funnit svaret.

Med min nyfunna kunskap skall ta mig till nya nivåer! Men nu ska jag trycka i mig så jävla mycket varmkorv!!!!





//David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar