lördag 20 april 2013

Söndag

Nu när min mobil är ute och reser kommer jag ha svårt att lägga över bilderna jag tog av mina fina kosttillskott. Försöker lägga ut den så fort den förmår sig att komma hem. Istället kommer jag skriva vad jag använder mig av. Kom ihåg att detta enbart är just kostTILLSKOTT och inget substitut för mat.

Dessa kosttillskott använder jag (just nu):

Whey-80 (Smak: Vanilja/päron samt choklad)
Whey-100 (Smak: Päronsplitt)
Bcaa: (Smak: Vattenmelon samt persika)
Kreatin
Omega 3 (Friggs flytande)
Mulitman (För att komplettera min ruskigt enformiga kost)

För tillfället har jag tagit lite för stor frihet i att konsumera just proteinpulver. Jag bör äta mer mat då proteinpulver innehåller lika mycket fibrer som luft. För att allt skall vara i harmoni försöker jag komplettera med frukt men det håller inte i det långa loppet. Men i övrigt dricker jag lite hej vilt av det ovannämnda och struntar helt i fast föda.

Nog om de. Träningen i veckan har, som jag skrev i förra inlägget - varit mycket bra! Veckans bröstpass var dock någon form av bottennapp men i övrigt har jag ökat i de flesta övningar. Har till exempel kört följande: 4 st reps på 160 kg i marklyft och ett par reps på 130 kg i knäböj. Med tanke på att jag deffar är detta mycket positivt för styrkan! Har försökt att hålla 200 - 240 gram protein per dag vilket är mer än vad jag normalt brukar ha under en deff. Verkar ha gett resultat. Dock känner jag i skrivandets stund hur jag kört på lite väl hårt. Idag har jag inte haft den rätta knycken i mig. Känt mig seg och slö i sinnet. Kroppen börjar märka av att man deffar. Ska höja kcal intaget till ca 2500 kcal per dag. Detta kommer inte generera i någon skitsnabb viktnedgång men jag kör hellre på det säkra. Mycket annat påverkas av en deff och ska man köra hårt så måste man offra mycket, och i mitt fall är jag inte beredd att göra detta. Så nu blir resan mycket långsam men förhoppningsvis mer nöjsam.

Om annat nu när jag ökat kcalintaget ska jag också försöka röra mig mer. Det har varit extremt mycket stillasittande den senaste tiden men lågt kcalintag. Märker att konditionen flugit sin kos. På detta skall de rådas bot på omgående.

I övrigt vägde jag ca 89 idag med ett midjemått på ca 86 cm. Det är ca 6 cm från mitt mål och kan vikten stanna där den är vore det kanon! Det var nog allt för mig. Kl är 04:59 så bör hoppa i säng.

Ha en trevlig dag
David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar