tisdag 24 februari 2015

Tomt i tanken

Tomt i tanken eller tanken är tom?

Idag har jag inte direkt representerat duracellkaninen. Kroppen känns lika sävlig som huvudet än söndag morgon. Minsta lilla ansträngning känns som ett tappert försök att ta os-guld på 100 meter. Orken till att prestera toppas med att jag är nöjd av att komma till jobbet. Allt över det är bonus. Börjar att bli en mänsklig ammoniakodör igen vid varje träningspass. Som tur var delar jag gymmet med mina andra jag. Men det är rätt tröttsamt att träna dock försöker jag faktiskt träna så gott det går.

Idag stod det joggning på schemat. För varje hundrade meter jag springer får jag en guldstjärna och idag fick jag 2...nä men 20 stycken, 2 km blev de innan jag stannade och fann soffan som en bättre träningsplats. Fick lite ångest och gick i trappan upp och ner 50 gånger. Efter det mådde jag faktiskt ganska dåligt. Antar att jag har dålig kondition nu och det går inte hand i hand med att gå på ett kcal-underskott.

Har inte haft ett dugg koll på vad jag ätit de senaste dagarna. Det kan vara på gott och ont men försöker inte äta något uppenbart onyttigt. Är jag hungrig antar jag det är bra och jag nu fått i mig allt protein. Men inser att resan till toppformen är lång men bara jag tar steg i rätt riktigt kommer jag dit så småningom. Började nog på ca 22 % kroppsfett vilket betyder att jag skulle få tappa ungefär 14 kilo rent fett för att komma ner till mitt mål som är 10 %. Ett halvt kilo i veckan innebär en resa på 28 veckor. Jag har rest drygt 5 nu. Om jag lyckas gå i mål tidigare utan att förlora styrka är bra.

I morgon blir det bröst och triceps. Har märkt en markant skillnad på träningsvärken nu när jag bara kör varje muskelgrupp en gång i veckan. Har grymt mycket träningsvärk i ryggen idag efter gårdagens mark och axelpass. Det såg ut som följande:

Marklyft:

5 x 135 kg
5 x 155 kg
4 x 165 kg
2 x 175 kg
2 x 175 kg
5 x 155 kg

Chins:

10 x KV
5 x KV + 10 kg
5 x KV + 10 kg
5 x KV + 10 kg
5 x KV + 10 kg

Omvända flys:

10 x 5 kg
10 x 5 kg
10 x 5 kg

Axelpress:

10 x 20 kg
5 x 25 kg
7 x 25 kg
7 x 25 kg

Sidolyft:

7 x 15 kg
7 x 15 kg
7 x 15 kg

Arnoldlyft:

5 x 10 kg
5 x 10 kg
5 x 10 kg

Var rätt trött efter det men passet kändes lagom tungt där det fanns några kilon till att hämta. Tänkte ta och ladda lite i helgen. Planen är att åka till Kalmar och käka på restaurang. Vart vet jag inte utan vi väljer plats beroende på vad vi är sugna på. Blir nog inget godis i varje fall. Har kommit långt bort från det och tänker inte falla tillbaka så lätt. Konstigt nog är jag inte så farligt sugen på onyttigheter nu. Antingen tyder det på att jag äter mer än vad jag tror eller så har jag varit borta från det tillräckligt länge.

Planen efter deffen är att ha en byggarperiod följt av en styrkelyftperiod. Bara jag är diciplinerad kan jag nog ha följande mål:

Knäböj: 170 kg
Marklyft: 220 kg
Bänkpress: 140 kg

Ska vi snacka strikt bänkpress med stopp är nog 130 kg mer realistiskt. 220 kg i mark är nog även kanske i överkanten men man måste sikta högt. Ska bara hitta ett lämpligt gym att träna på. Funderar på att testa en månad på big bang nu när jag får gratis gymkort.

Ha en bra kväll
//David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar