onsdag 18 februari 2015

De tar sig sa pyromanen...

Onsdag

Då har det sprungit in en bit på deffen. Har nog deffat drygt 5 veckor och som beräknat blir det mer och mer plågsamt. Det är inte hungern som strider mig utan den trötthet som stryker mig mothårs med rapp hand. Märkt att jag har svårt att vara positiv i vardagliga situationer. Detta är en tråkig effekt av att ligga på ett kcal-underskott. Åt något mer i helgen och kände direkt hur humöret steg likt solen en vacker augustidag. Effekten var dock kortvarig och nu sitter jag igen loj på en stol, alltför håglös för att utföra någon form av deff. En sak man får göra innan man deffar är att avgöra om man ska äta mer och röra sig mer eller äta mindre och röra sig mindre. Eftersom tid är en brist just nu valde jag det senare.

I alla fall så har matintaget gått väldigt bra. Äter generellt nyttigt och skippat i stort sett allt godis. Några bitar socker och bakelser har slinkit ner men i begränsad upplaga. Håller mig mer till den cancerogena sortens socker som till sin fördel inte innehåller några nämnvärda kalorier. Har legat mellan 2300 - 2500 kcal per dag. Inte rört mig alltför mycket som jag skrev så det går inte särskilt fort men det går framåt. Ser i speglen hur jag blir mindre men däremot får jag fan ta och läxa upp måttbandet för det visar nästan samma varje vecka! Nu jämför jag med mina mått för några år sedan och jag har kanske lagt på mig mer bukmuskler vilket då borde ge en större mage ;) För tillfället väger och mäter jag:

Vikt: - 97 kg på eftermiddagen
Midjemått: ca 96 cm

Detta säger då att jag tappat ca 3 kg på vågen och 2 cm runt magen. Bara ca 16 cm kvar...

Träningen flyter på bra men känner mig ganska svag för tillfället. Tänkte summera varje muskelgrupp för att få någon form av pejling av dem.

Ben: Känner mig marginellt svagare men styrkan finns ändå där även om det är väldigt motigt stundtals, eller hela tiden! Körde 5 X 5 på 115 kg och inget rep kändes sketatungt men sega.

Bröst: Konstigt nog tappar jag alltid först bröststyrka innan alla andra muskelgrupper. Gjorde 5 x 5 på 100 kg innan deffen och idag körde jag en tung 5 x 5 på 95 kg. Men generellt är jag fortfarande ganska stark.

Rygg: Marken känns faktiskt ganska bra. Körde 5 x 5 på 155 kg förra veckan och det var "lätt".

Till veckans träning:

Måndag:

Marklyft: 5 x 5 på 155 kg
Chins: 10 reps kroppsvikt, 7 reps kroppsvikt + 5 kg, 5 reps x 2 set på kroppsvikt + 10 kg, 5 reps på KV
Hantelrodd: 8 reps x 3 set på 40 kg

Axelpress: 10 x 20 kg, 5 x 25 kg, 5 x 30 kg, 8 x 25 kg, 6 x 25 kg
Hantellyft åt sidan: 10 x 10 kg, 6 reps x 3 set 15 kg
Hantellyft framåt: 5 reps x 3 set 10 kg

Onsdag:

Bänkpress: 5 x 5 på 95 kg
Lutande hantelpress: 8 reps x 4 set på 32 kg
Flys: 8 reps x 3 set 15 kg

Sittande tricepscurl: 10 x 10 kg, 8 x 15 kg, 6 reps x 3 set på 17 kg
Liggande tricepscurl: 6 reps x 4 set på 15 kg

Imorgon blir det ben och biceps. Som ni kan läsa har jag ändrat schema denna vecka. Mest för att det tar mindre tid att träna 3 dagar istället för 4 som jag brukar. Sedan kör jag bara en muskelgrupp en gång i veckan. Nu tränar jag varje muskel mer än vad jag brukar vid varje tillfälle vilket resulterar i mer träningsvärk vilket är härligt :)

Nästa vecka kanske jag lägger om lite och varför inte variera, det sägs vara bra.

Ha en bra kväll
//David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar