fredag 14 juni 2013

Fredag 15/6 2013 - Weekend from hell

Efter 70 mil på asfalterade vägar har jag inte bara väldigt ont i arslet utan även släppt av min kära flickvän vid High Chaparral. Saknaden kändes större och större för varje mil jag körde. Nu sitter jag här alldeles allena och tröstar mig med en kopp kaffe. Utanför öser regnet ner med samma indignation som sköljer min själ. Det har nu gått ca 8 timmar sedan jag såg henne trippa iväg med sin utstyrsel hon skall jobba i. Vid sista anblick slog det mig åter igen hur perfekt skapt hon är. Jag har laddat revolvern och slipat kniven för att avvärja eventuella hedniska friare. Det står klart för mig, jag blöder hellre ur kroppen än ur mitt hjärta. Jag står beredd att kämpa med näbb och klor, eller tryne och klöv i mitt fall.



Jag fick hänga med in till hennes rum, där hon ska bo hela sommaren. Avundsjukan toppar inte riktigt min lista. Efter entrén möttes jag av dementorernas korridor. Det påminde mig om en gammal fabriks lunchrum. Väggarna sköljdes av lagom deprimerande färger där lyxen lyste med sin frånvaro. Hennes rum var däremot ok. Lite inspiration från Äntligen hemma hade suttit på sin plats. Det som glädjer mig är att min flickvän var nöjd i alla fall. Nu kanske jag låter väldigt negativ men jag önskar bara min käraste det bästa, det förtjänar hon! Däremot har hon världens häftigaste arbetsplats. Allt inne på chappen är byggt efter sent 1800-tals cowboystil. Ett välgjort arbete med varje detalj nitat till perfektion. Nu behöver hon inte stanna länge denna gång då hon bara jobbar denna helg för att sedan återvända till sitt kära klövdjur. Jag hoppas att hon stortrivs i sitt tillfälliga hem utan mig. Själv har jag all lyx jag behöver, men jag kan inte hålla mig och måste ge efter för saknaden, jag kan inte njuta utan henne. Hur livet ter sig vet ingen och framtiden bjuder säkert på liknande situationer igen, dags att spänna hjälmen och anpassa sig. Jag älskar henne och väntar troget likt en lätt överviktig bulldog till vi ses igen <3

Väl hemma såg jag ur något okänt exkrement har målat halva min bildörr. Om jag kört över en muterad snigel som skvätt upp eller om en fågel varit dålig i magen vet jag inte. Om det är det sistnämnda ombedes fågeln omgående till undersökning för allvarliga invärtes problem. Lät problemet sitta kvar i hopp om att regnet kanske löser mina problem och gick in för att sova. Vaknade och drog iväg till optikern. Numera går tankarna till den fågel som mötte sitt öde vid mötet av 1.5 ton SAAB. Jag är ganska van vid att fåglar flyger när man man närmar sig med en bil men denna stackare stålsatte sig mitt på vägen. Har aldrig sett denna ras förut så med min tur var det de sista exemplaret vid liv. Om händelsen med min bildörr var utförd av en varelse med flygande karaktär får detta ses som en hämdaktion.

Angående träningen så har den varit okej de sista veckorna. Jag har inte bloggat något om den. Har inte haft tid helt enkelt. Summa summarum ligger jag väl kvar på samma styrka och fetthalt. Hade idag tänkt att köra ett ryggpass om min förkylning tillåter. Det finns inte mycket annat att göra så vidare jag inte skall bege mig till Azeroth. Problemet med det är att tiden går rätt fort där. Dagar, veckor, till och med år kan flyta förbi obemärkt. Men handen på hjärtat får denna helg flyta på så bra som möjligt!

Jag har ökat antal set per muskelgrupp nu. Kör pyramiden, dvs ökar för varje set för att sedan minska varje set till utgångsläget. Tror på denna träning och skall fortsätta med den sommaren ut. Totalt blir det ca 12 set för större muskelgrupper och 9 set för mindre.

Tyvärr har det slarvats rätt rejält med maten. Här äts allt som når munnen och tyvärr allt av inte så bra karaktär heller. Men ska försöka åter igen gå tillbaka till mat med lågt GI och högt proteinvärde. Idag är ett undantag, sorgen tvingade mig att köpa glass förut.

Jag ber till Gud att jag ska slippa köra tidningarna inatt då jag absolut ej är laddad för sådana fartfyllda äventyr. Sömn är något jag skall lapa likt skvaller i en kvällstidning. Imorgon kan det eventuellt intagas ett par öl i goda vänners sällskap. Högsbydagarna har inletts idag, ett arrangemang som visserligen lockar mig lika mycket som hemorrojder men tillställningen är gratis och ligger nära. Vi får se vad som händer. Jag ska bli frisk först.

Fick mitt examensbevis idag, pass with distinction löd det rätt igenom. Det är häftigt att erhålla ett sådant bevis, ett bevis med betyg som på något vis inte kunnat bli bättre. Dessutom besitter jag två stipendier för goda betyg och väl utfört examensarbete. Full pott med lägsta möjliga insats, fuck yeah!

Nu börjar jag bli lite trött så skriver kanske lite senare eller i morgon. Tills dess, ha de fint!

//David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar